ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
15 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022

Παπαστράτος: Σταθερά εμπορικά βήματα προς το καλύτερο

Ο Γενικός Διευθυντής Εμπορικών Λειτουργιών της Παπαστράτος, Θέμης Χασιώτης, μιλάει για τη διαδρομή της Παπαστράτος προς ένα μέλλον χωρίς τσιγάρο, την απόφαση – σταθμό να διακόψει οριστικά την παραγωγή του στην Ελλάδα και το μετασχηματισμό της σε μία εταιρεία τεχνολογίας που αναπτύσσει νέες, καινοτόμες, εναλλακτικές πλατφόρμες με όχημα την επιστήμη.

Συνέντευξη στον Γιώργο Λαμπίρη για το capital.gr (αναδημοσίευση)

Πόσο οξύμωρο μπορεί να είναι να μιλά μία καπνοβιομηχανία για το τέλος του τσιγάρου; Τι σημαίνει πρακτικά αυτό για εσάς στη Διεύθυνση Εμπορικών Λειτουργιών της Παπαστράτος;  

Η πορεία μιας επιχείρησης μέσα στον χρόνο δεν καθορίζεται από το προϊόν που παράγει αλλά από τον σκοπό που έχει, από το γιατί υπάρχει. Και στην Παπαστράτος αυτός ο σκοπός είναι να εξελισσόμαστε σταθερά προς το καλύτερο. Προς το καλύτερο για εμάς, για τους ανθρώπους μας, για τη χώρα μας, για την κοινωνία. Όταν, συνεπώς, αυτός ο σκοπός συνδέεται με την ανάγκη για ένα μέλλον χωρίς τσιγάρο, εμείς θα κάνουμε το πρώτο βήμα, ακόμα και αν αυτό απαιτεί να πάρουμε γενναίες αποφάσεις, ακόμα και αν πρέπει να αλλάξουμε επιχειρηματική κατεύθυνση, αφήνοντας πίσω μας όσα μας έφεραν επιτυχώς μέχρι εδώ.   

Πριν 5 χρόνια αποδείξαμε έμπρακτα όσα αναφέρω, προχωρώντας στην απόφαση - σταθμό να σταματήσουμε να παράγουμε οριστικά τσιγάρα στην Ελλάδα, και στρέφοντας τη λειτουργία του εργοστασίου μας στον Ασπρόπυργο στην αποκλειστική παραγωγή μιας νέας γενιάς καπνικών προϊόντων δυνητικά μειωμένου κινδύνου, των θερμαινόμενων ράβδων καπνού HEETS για το IQOS. Μία απόφαση που συνδέθηκε με επένδυση 425 εκατομμυρίων ευρώ στην Ελλάδα. 

Σε αυτό το πλαίσιο, το 2016 λανσάραμε το IQOS, το οποίο αριθμεί ήδη 360.000 χρήστες στην Ελλάδα και έχει αδειοδοτηθεί από τον FDA (Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων στην Αμερική) ως προϊόν καπνού διαφοροποιημένου κινδύνου, κατάλληλο για την προαγωγή της δημόσιας υγείας. Και συνεχίζουμε, αντίστοιχα, στην ίδια κατεύθυνση με ένα νέο καινοτόμο καπνικό προϊόν, το LilSOLID 2.0., προσφέροντας περισσότερες επιλογές στους ενήλικους που δεν διακόπτουν το κάπνισμα. 

Έχετε ανακοινώσει έναν στόχο για 1.500.000 λιγότερους καπνιστές στην Ελλάδα ως το 2025. Η στροφή σε εναλλακτικά προϊόντα πώς εντάσσεται στον στόχο αυτό; 

Προσεγγίζουμε αυτόν τον στόχο με μια πολύ απλή λογική. Το τσιγάρο κάνει κακό στην υγεία. Για αυτόν τον λόγο, όσοι δεν καπνίζουν δεν πρέπει να το ξεκινήσουν, όσοι καπνίζουν πρέπει να το διακόψουν και όσοι δεν το διακόπτουν, να αλλάξουν. Τι σημαίνει αυτό με απλά λόγια; Ότι τα εναλλακτικά καπνικά προϊόντα απευθύνονται μόνο στους ενήλικους καπνιστές που παρότι είναι ενήμεροι για τις επιβλαβείς συνέπειες του καπνίσματος δεν επιλέγουν να απαλλαγούν από αυτό. Για όσους λοιπόν ενήλικους καπνιστές δεν διακόπτουν εμείς οφείλουμε να  αναπτύξουμε καλύτερες εναλλακτικές με προϊόντα που θα μειώσουν τη βλάβη.

Η επιστημονική αναζήτηση για τη μείωση της βλάβης δεν είναι κάτι καινούργιο. Το ίδιο ισχύει με την οδήγηση και τη ζώνη ασφαλείας ή το κράνος, την ηλιοθεραπεία και το αντηλιακό, την κλιματική αλλαγή και τη μείωση πλαστικών μιας χρήσης. Έτσι και σε ό,τι αφορά το τσιγάρο η Philip Morris International (PMI) έχει επενδύσει πάνω από 9 δισ. δολάρια για την Έρευνα και Ανάπτυξη αυτών των εναλλακτικών μείωσης της βλάβης του καπνίσματος. 

Πόσο ενημερωμένοι είναι σήμερα οι ενήλικοι καπνιστές για αυτές τις επιλογές που έχουν στη διάθεσή τους; 

Τα αποτελέσματα των ερευνών που έχουν διεξαχθεί αποδεικνύουν ότι οι ενήλικοι καπνιστές χρειάζονται περισσότερη ενημέρωση. Ιδιαίτερα αποκαλυπτική είναι η διεθνής έρευνα της ανεξάρτητης εταιρείας Povaddo, που έλαβε χώρα το 2021 για λογαριασμό της PMI με τη συμμετοχή 29.484 ενηλίκων από 26 χώρες, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η Ελλάδα.

Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματά της, περισσότεροι από 6 στους 10 καπνιστές στην Ελλάδα θα ήταν πιο πιθανό να στραφούν σε μια λιγότερο επιβλαβή εναλλακτική λύση εάν είχαν πλήρη και σαφή ενημέρωση τόσο σχετικά με τις διαφορές των καινοτόμων αυτών προϊόντων σε σχέση με τα παραδοσιακά τσιγάρα όσο και αναφορικά με τα επιστημονικά δεδομένα στα οποία βασίζεται η παραγωγή τους.

Επίσης, στην Ελλάδα μόλις το 51% αναγνωρίζει σωστά το υψηλό επίπεδο τοξικών ουσιών και την πίσσα που παράγονται από την καύση του καπνού και τις αναγνωρίζει ως κύριες αιτίες ασθενειών που συνδέονται με το κάπνισμα. Σε κάθε περίπτωση, με βάση την ίδια έρευνα, σχεδόν 9 στους 10 ερωτηθέντες καπνιστές στην Ελλάδα, που έχουν διακόψει το τσιγάρο και έχουν στραφεί σε εναλλακτικά προϊόντα, αποδίδουν την απόφασή τους στην ακριβή πληροφόρηση. 

Πώς συνεισφέρει η Διεύθυνση Εμπορικών Λειτουργιών της Παπαστράτος, της οποίας ηγείστε, στην ενημέρωσή τους;

Στην Παπαστράτος είμαστε πραγματικά υπερήφανοι γιατί τα τελευταία χρόνια έχουμε δημιουργήσει ένα από τα καλύτερα και πιο σύγχρονα εμπορικά οικοσυστήματα που έχει ως βασικό μέλημα την τεκμηριωμένη ενημέρωση και την άρτια εξυπηρέτηση των καταναλωτών. Καθημερινά πραγματοποιούμε χιλιάδες επαφές σε όλη τη χώρα μέσα από το δίκτυο των φυσικών μας καταστημάτων, το ηλεκτρονικό μας κατάστημα, τα τηλεφωνικά κέντρα εξυπηρέτησης πελάτων, τα παραδοσιακά σημεία πώλησης (περίπτερα και ψιλικά) ενώ προσθέτουμε συνεχώς νέες υπηρεσίες και κανάλια επαφής με τον τελικό καταναλωτή, όπως για παράδειγμα αλυσίδες τεχνολογίας και αλυσίδες προϊόντων ατμίσματος.

Ο τελικός καταναλωτής αναγνωρίζει την προσπάθειά μας γιατί ενημερώνεται με επάρκεια και αντιλαμβάνεται τις διαφορές των προϊόντων αυτών σε σχέση με τα παραδοσιακά τσιγάρα. Το γεγονός αυτό με χαροποιεί ιδιαίτερα και νομίζω ότι αναδεικνύει τον κομβικό ρόλο της Διεύθυνσης Εμπορικών Λειτουργιών στην τεκμηριωμένη και υπεύθυνη ενημέρωση των καπνιστών.

Σε μία αγορά που τα τελευταία δύο χρόνια αντιμετωπίζει αρκετές  «αναταράξεις» πώς καταφέρατε να προσφέρετε υψηλό επίπεδο υπηρεσιών στους πελάτες σας και παράλληλα να πετύχετε τους ποσοτικούς σας στόχους;

Οι κρίσεις και οι αλλαγές που αντιμετωπίζουμε αποτελούν, παράλληλα, ευκαιρίες εξέλιξης και προόδου τόσο σε εταιρικό όσο και σε ατομικό επίπεδο. Πιστεύω ακράδαντα πως στη μέχρι σήμερα επιτυχημένη πορεία της Παπαστράτος σημαντικότατο ρόλο έπαιξε ο τρόπος που διαχειρίστηκε τις διάφορες προκλήσεις που αντιμετώπισε, λαμβάνοντας γενναίες αποφάσεις και αποδεικνύοντας την ετοιμότητά της για αλλαγή και εξέλιξη προς το καλύτερο.

Η πρόσφατη πανδημία αποτέλεσε ένα δυνατό crash test για εμάς αλλά νομίζω ότι καταφέραμε να αναπτύξουμε πολύ ισχυρά «αντισώματα» στην εξυπηρέτηση των καταναλωτών μας. Χαρακτηριστικά να αναφέρω τη δημιουργία της ψηφιακής πλατφόρμας πιστότητας, τη βελτίωση της λειτουργίας των τηλεφωνικών μας κέντρων, την ανάπτυξη νέων στρατηγικών συνεργασιών σε ολόκληρη τη χώρα που διεύρυναν το δίκτυο διάθεσης των προϊόντων μας, όπως μέσω των καταστημάτων της Nobacco και της Shell. Με τον τρόπο αυτό, καταφέραμε να επιταχύνουμε τη δυναμική των εναλλακτικών, καινοτόμων καπνικών προϊόντων και παράλληλα να προσφέρουμε περισσότερες εμπειρίες στους πελάτες μας.     

Ποιος είναι ο ρόλος που καλείται να διαδραματίσει η Παπαστράτος τα επόμενα χρόνια σε αυτό τον αναπτυσσόμενο κλάδο τεχνολογίας και καινοτομίας και ποια είναι τα σχέδιά σας για το 2022;  

Σε ένα τόσο απρόβλεπτο και μεταβαλλόμενο περιβάλλον είναι δύσκολο να μιλάμε για μακροχρόνια σχέδια και πλάνα. Θα σταθώ, όμως, στο γεγονός ότι τα τελευταία 5 χρόνια η μεγάλη οικογένεια της Παπαστράτος, με αιχμή του δόρατος την επιστήμη και την τεχνολογία, υλοποιεί με συνέπεια το όραμά της για έναν κόσμο απαλλαγμένο από το τσιγάρο. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε και τη φετινή χρονιά, διευρύνοντας το προϊοντικό μας χαρτοφυλάκιο με νέες καινοτόμες πλατφόρμες, εξελίσσοντας ακόμα περισσότερο τις ικανότητες των ανθρώπων μας και προσφέροντας ακόμα καλύτερες εμπειρίες στους καταναλωτές.

Διαβάστε ακόμα