ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
12 ΜΑΙΟΥ 2025

Αλεξάνδρα Γεωργιάδου: «Οι εργαζόμενοι είναι οι μεγαλύτεροι πρεσβευτές της εταιρικής μας φήμης»

H Διευθύντρια Επικοινωνίας & Corporate Engagement της Παπαστράτος μίλησε για το επανακαθορισμό της επικοινωνίας στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης και τις προκλήσεις της νέας εποχής στο πλαίσιο του Most Powerful Women Summit 2025 του Fortune Greece.

H Αλεξάνδρα Γεωργιάδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας & Corporate Engagement της Παπαστράτος

H Αλεξάνδρα Γεωργιάδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας & Corporate Engagement της Παπαστράτος

«Με κίνδυνο να ακουστώ λίγο αιρετική, θα τολμήσω να πω πως η νέα εποχή, παρά τις μεγάλες προκλήσεις, δεν πιστεύω ότι θα αλλάξει στην ουσία της τον τρόπο με τον οποίο κάνουμε εταιρική επικοινωνία. Το AI θα μας προσφέρει πολλές λύσεις, ωστόσο, κατ’ εμέ, δεν θα αλλάξει συθέμελα την επικοινωνία στον πυρήνα της. Όλοι αυτοί οι εξωτερικοί παράγοντες θα τη διαμορφώσουν, αλλά δεν θα την αλλάξουν. Σκεφτείτε πως πριν από 30 χρόνια, όταν σπούδαζα επικοινωνία, δεν υπήρχαν social ή digital media. Κι όμως, τα μάθαμε, προσαρμοστήκαμε και εκπαιδεύσαμε ξανά τους εαυτούς μας για να επικοινωνούμε αποτελεσματικά. Το ίδιο θεωρώ πως θα συμβεί και με το AI».

Η συγκεκριμένη τοποθέτηση της Αλεξάνδρας Γεωργιάδου ήρθε ως απάντηση στο κεντρικό ερώτημα του πάνελ "Redefining Communications in the Era of AI", στο οποίο συμμετείχε, στο πλαίσιο του Most Powerful Women Summit 2025 του Fortune Greece. Προσθέτοντας, σημείωσε: «Η εταιρική επικοινωνία ήταν και παραμένει το σημείο όπου συναντώνται η δημιουργία αξίας και η μείωση του ρίσκου. Είναι αυτή η χρυσή τομή».

Στη συνέχεια τόνισε ότι η στρατηγική επικοινωνία είναι μια καθημερινή ακροβασία ανάμεσα σε μεγάλα δίπολα: το να δείχνει εξωστρέφεια μια εταιρεία χωρίς να γίνεται αλαζονική, το να παίρνει θέση σε σημαντικά κοινωνικά ζητήματα με αυθεντικότητα και συνέπεια – και όχι επιφανειακά, σαν πυροτέχνημα – και το να αγκαλιάζει τις νέες τεχνολογίες χωρίς να χάνει το ανθρώπινο πρόσωπό της. Επισήμανε επίσης ότι, παρότι υπάρχει έντονη πίεση για εξωτερική επικοινωνία, δεδομένου ότι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι είναι οι σημαντικότεροι πρεσβευτές του εταιρικού αφηγήματος, ίσως αξίζει να προηγηθεί η εσωτερική επικοινωνία πριν από την εξωτερική προβολή.

Καταλήγοντας, υπογράμμισε ότι η λίστα με τις ισορροπίες που απαιτεί η εταιρική επικοινωνία είναι μεγάλη. Η πραγματική πρόκληση, όπως σημείωσε, είναι οι εταιρείες να μην ξεχνούν το κέντρο βάρους τους – το brand purpose, το DNA και τις αξίες τους: «Πρέπει να κάνεις ένα reality check και να επιστρέφεις πάντα εκεί».

Στο πλαίσιο του ίδιου πάνελ, στο οποίο συμμετείχαν οι Σοφία Δήμτσα (Chief Corporate Affairs & Communications Officer, PPC Group), Σίσσυ Ηλιοπούλου (Chief Marketing & Communications Officer, LAMDA Development) και Κύρα Κάπη (Διευθύντρια Επικοινωνίας του Πρωθυπουργού), με συντονιστή τον Απόστολο Μαγγηριάδη (News Anchor, ΕΡΤ), η Διευθύντρια Επικοινωνίας & Corporate Engagement της Παπαστράτος μίλησε για τον δεκαετή μετασχηματισμό της εταιρείας, απαντώντας στο ερώτημα: «Ποια στοιχεία του παρελθόντος κρατήσατε χτίζοντας τη νέα σας εταιρική εικόνα και ποιες προκλήσεις αντιμετωπίσατε;»

Από αριστερά: Κύρα Κάπη (Διευθύντρια Επικοινωνίας του Πρωθυπουργού), Σίσσυ Ηλιοπούλου (Chief Marketing & Communications Officer, LAMDA Development), Σοφία Δήμτσα (Chief Corporate Affairs & Communications Officer, PPC Group), Αλεξάνδρα Γεωργιάδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας & Corporate Engagement, Παπαστράτος, Απόστολος Μαγγηριάδης (News Anchor, ΕΡΤ)

Από αριστερά: Κύρα Κάπη (Διευθύντρια Επικοινωνίας του Πρωθυπουργού), Σίσσυ Ηλιοπούλου (Chief Marketing & Communications Officer, LAMDA Development), Σοφία Δήμτσα (Chief Corporate Affairs & Communications Officer, PPC Group), Αλεξάνδρα Γεωργιάδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας & Corporate Engagement, Παπαστράτος, Απόστολος Μαγγηριάδης (News Anchor, ΕΡΤ)

Ξεκινώντας, ανέφερε πως ο μετασχηματισμός της εταιρείας επηρέασε καθοριστικά την εταιρική επικοινωνία της Παπαστράτος. Από τη μία, υπήρχε μια τεράστια δεξαμενή γνώσης δεκαετιών και από την άλλη, η τόλμη μιας εταιρείας να αλλάξει τα πάντα. Μια πρόκληση πραγματικά μεγάλη.

Υπογράμμισε ότι: «Η ηγεσία της εταιρείας αναγνώρισε, πίστεψε και επένδυσε στον κομβικό ρόλο της επικοινωνίας σε αυτή τη μετάβαση. Αυτό που λειτούργησε καταλυτικά για εμάς ήταν ότι δεν πέσαμε στην παγίδα να διαγράψουμε το παρελθόν. Παρά τον ενθουσιασμό, σταθήκαμε με ψυχραιμία και σεβασμό απέναντι στη μεγάλη μας ιστορία και αξιολογήσαμε τα στοιχεία που μας έφεραν έως εδώ. Αυτά λειτούργησαν ως το ‘ελατήριο’ για να προχωρήσουμε στα νέα μας μονοπάτια».

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την κ. Γεωργιάδου, από τις προηγούμενες εννέα δεκαετίες, τρεις βασικοί άξονες διατηρήθηκαν: η φροντίδα για τους ανθρώπους, το νοιάξιμο για την κοινωνία και τα μεγάλα προβλήματά της, και η συνεχής διάθεσή της Παπαστράτος για εξέλιξη: «Δεν είχαμε αυταπάτες ότι αυτά τα στοιχεία είναι αρκετά από μόνα τους. Είχαμε και έχουμε επίγνωση ότι η εταιρική φήμη χρειάζεται συνεχή φροντίδα. Ήταν η μαγιά για να προχωρήσουμε μπροστά, υπηρετώντας όλα αυτά τα μεγάλα KAI της εταιρικής μας οντότητας. Γιατί εταιρική φήμη είναι KAI οι άνθρωποί μας, KAI το αποτύπωμα που αφήνουμε, KAI η αξία που δημιουργούμε για τη χώρα και την κοινωνία, KAI το προϊόν μας, KAI οι καταναλωτές μας, KAI οι συνεργάτες μας, KAI οι stakeholders μας. Είναι όλα αυτά μαζί. Δεν μπορείς να αφήσεις κάτι έξω από την εξίσωση. Μια ρωγμή στο ένα δημιουργεί αλυσιδωτή αντίδραση σε όλα».

Καταλήγοντας, σημείωσε ότι για την ίδια η εταιρική φήμη μοιάζει με τον χτύπο της καρδιάς· είναι αυτός που δίνει τον ρυθμό σε ολόκληρο το σώμα για να κινηθεί. Κάθε αρρυθμία εκεί μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα σε ολόκληρη την επιχείρηση.

Διαβάστε ακόμα